Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ

ΑΝ ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ 480 π.Χ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΕΞΙΟΙ ΚΑΙ ΣΟΣΙΑΛΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΛΕΩΝΙΔΑ ΑΚΡΑΙΟ ΚΑΚΟ ΦΑΣΙΣΤΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗ

Λέξεις Κλειδιά

Νοέμβριος 2024

ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο Ημερολόγιο


    Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα δημόσια έργα

    dark skywalker
    dark skywalker


    Αριθμός μηνυμάτων : 584
    Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2015
    Τόπος : ΕΛΛΑΣ

    Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα δημόσια έργα Empty Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα δημόσια έργα

    Δημοσίευση από dark skywalker Κυρ Ιαν 03, 2016 10:52 pm

    Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα δημόσια έργα 2ebs4fo
    Η αρχή προβλέπεται να γίνει μέσα στον Φεβρουάριο με τη νέα γέφυρα στην Τσακώνα, που κατασκευάστηκε με ευθύνη του Δημοσίου στο πιο δύσκολο κομμάτι της Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας.

    Είναι άλλωστε ο μόνος οδικός άξονας που σήμερα έχει υλοποιηθεί κατά 92% και θα δοθεί τμηματικά στην κυκλοφορία το επόμενο δεκάμηνο: στα τέλη Απριλίου η διακλάδωση από το Λεύκτρο ώς τη Σπάρτη και στο τέλος του καλοκαιριού η παράκαμψη της Καλαμάτας.

    Είναι το δείγμα γραφής της κυβέρνησης στον τομέα των έργων και του αρμόδιου υπουργού, που ανέλαβε να ξεκαθαρίσει τις χρονίζουσες εκκρεμότητες του έργου.

    Εκτός από το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, που μένει να κριθεί από την τήρησή του, η νομοθετική ρύθμιση που ήταν αναγκαία για το ξεμπλοκάρισμα της χρηματοδότησης του έργου, εξασφάλισε μείωση των απαιτήσεων των εργολάβων από το Δημόσιο στα 79,5 εκατ. ευρώ, έναντι 182,5 εκατ. που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, όπως είπε στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης.

    Χρονοδιάγραμμα

    Στην Πελοπόννησο αναμένεται επίσης να δοθεί στην κυκλοφορία πριν από το καλοκαίρι το πρώτο κομμάτι της Κορίνθου-Πατρών. Πρόκειται για 25 χλμ. ώς το Κιάτο, που δεν αποκλείεται να αυξηθούν κατά 12 χλμ. και να φτάσουν ώς το Ξυλόκαστρο.

    Από εκεί και πέρα το χάος, καθώς οι οδηγοί θα συνεχίσουν να κινούνται «εφ’ ενός ζυγού», τουλάχιστον ώς την άνοιξη του 2017.

    Ο αυτοκινητόδρομος «σκοντάφτει» σε οκτώ σημεία με τον προαστιακό, όπου τα έργα έπρεπε να έχουν παραδοθεί το 2012, αλλά μόλις ξεκίνησαν. Μάλιστα έχουμε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, καθώς οι μελλοντικοί σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και έναν χρόνο, αλλά λείπει η σιδηροδρομική γραμμή...

    Για να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση, το αρμόδιο υπουργείο έδωσε το «πράσινο φως» στους εργολάβους να κατασκευάσουν, με πρόσθετη αμοιβή, τα κομμάτια που το οδικό έργο «συναντά» τον σιδηρόδρομο.

    Δεν είναι πάντως το μόνο πρόβλημα του αυτοκινητόδρομου, που έχει υλοποιηθεί κατά 70%, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στις μεγάλες σήραγγες της Παναγοπούλας στην Αχαΐα, που με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2017.

    Την άνοιξη του ίδιου χρόνου αναμένεται και η παράδοση των μεγάλων σηράγγων στην περιοχή των Τεμπών, με τις οποίες θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Τα έργα βρίσκονται πλέον στο 90% και μπορούν να επιταχυνθούν αν προχωρήσουν με γρηγορότερους ρυθμούς οι τελευταίες απαλλοτριώσεις.

    Ψάρωσαν...

    Στην Ιόνια οδό έχουμε άλλα παράδοξα. Πάνω από 60 χλμ. έτοιμου αυτοκινητόδρομου μένουν εκτός κυκλοφορίας για χάρη ενός... ιχθυοτροφείου! Πρόκειται για τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Αντιρρίου-Ιωαννίνων, από το 39ο ώς το 102ο χλμ.

    Τα έργα έχουν ολοκληρωθεί από τη μελλοντική έξοδο της σήραγγας στην Κλόκοβα ώς το ύψος της Αμφιλοχίας, μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου, απομένουν όμως μερικές εκατοντάδες μέτρα, γιατί καθυστερεί η απαλλοτρίωση μιας επιχείρησης ιχθυοκαλλιεργειών στο Ρίβιο Αιτωλοακαρνανίας, για την οποία εκκρεμεί η απόφαση του δικαστηρίου για το ποσό της αποζημίωσης.

    Η σύμβαση του έργου, που επικυρώθηκε από τη Βουλή το 2007, προβλέπει ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε έξι μήνες και σε περίπτωση καθυστέρησης οι εργολάβοι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση από το Δημόσιο.

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάστηκε να περάσουν πάνω από οκτώ χρόνια... Οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν το τελευταίο διάστημα, αλλά ακόμη δεν έχει παραδοθεί ο χώρος.

    Είναι πιο σημαντική, αλλά όχι η μόνη καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις χώρων στην υπό κατασκευή Ιόνια οδό. Ετοιμα τμήματα δεν μπορούν να δοθούν στην κυκλοφορία, καθώς υπάρχουν μικρές ή μεγαλύτερες «τρύπες» και έτσι οι οδηγοί εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται στη λεγόμενη «εθνική οδό», που διαθέτει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας για κάθε ρεύμα, ενώ το ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας θεωρείται... πολυτέλεια.

    Εκκρεμότητες

    Τρεις είναι οι σημαντικότερες εκκρεμότητες στον νέο αυτοκινητόδρομο των 196 χιλιομέτρων:

    •Το στρατόπεδο Παπαγεωργίου, κοντά στα Γιάννενα, όπου έχουν... σκοντάψει τα έργα. Χρειάστηκε χρόνος για να μεταφερθεί σε νέες εγκαταστάσεις, ενώ πρόσφατα γκρεμίστηκαν οι υπάρχουσες και ελευθερώθηκε ο χώρος για να εγκατασταθούν τα εργοτάξια. Ξεπεράστηκε έτσι το... αριστερό εμπόδιο, παραμένει όμως το πρόβλημα στη δεξιά πλευρά που νέου αυτοκινητόδρομου.

    Μέσα στη ζώνη των έργων, στην πλευρά του ρεύματος κυκλοφορίας προς τα Γιάννενα, διέρχεται η γραμμή υπερυψηλής τάσης της ΔΕΗ που δεν έχει μετατοπιστεί.

    Στο συγκεκριμένο σημείο προβλέπεται η κατασκευή γέφυρας πάνω από την υπάρχουσα εθνική οδό και είναι στην ουσία το μόνο κενό στο κομμάτι των 45 χλμ., από το 145ο χλμ. ώς την Εγνατία οδό.

    •Ενα τμήμα τριών χιλιομέτρων στο Κρίκελο και άλλο ένα μήκους ενός χιλιομέτρου στο Μενίδι, λίγο πριν από την Αρτα, Βρίσκονται και τα δύο σε δύσβατα σημεία, αλλά με την ολοκλήρωσή τους μπορεί να δοθούν στην κυκλοφορία άλλα 43 χλμ., από το 102ο ώς το 145ο χλμ., στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η παράκαμψη της Αρτας.

    •Εάν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης ολοκληρωθούν το επόμενο δίμηνο, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δοθεί σταδιακά στην κυκλοφορία ώς τα τέλη του 2016.

    Θα χρειαστεί όμως άλλος ένας χρόνος, για να ολοκληρωθεί η σήραγγα της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο, που θα παρακάμψει το δύσκολο κομμάτι της Παλιοβούνας.

    Η νέα συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 προέβλεπε νέο χρονοδιάγραμμα και επιπλέον 100 εκατ. ευρώ υπέρ εργολάβων για την αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ στο συγκεκριμένο κομμάτι των 39 χλμ.

    Η δικαστική ακύρωση της αρχικής μελέτης ήρθε λίγους μήνες αργότερα, χρειάστηκε όμως να περάσει άλλος ένας χρόνος για να εγκριθεί τον Απρίλιο του 2015 η περιβαλλοντική αδειοδότηση και να ξεκινήσει η κατασκευή της διπλής σήραγγας των 2,9 χλμ. για κάθε κλάδο κυκλοφορίας. Ως τώρα έχουν κατασκευαστεί τα πρώτα 1.000 μέτρα, καθώς οι εργασίες εξελίσσονται και από τα δύο μέτωπα των σηράγγων.
    πηγη ΕΦΣΥΝ

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Παρ Νοε 15, 2024 8:57 am