Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ

ΑΝ ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ 480 π.Χ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΕΞΙΟΙ ΚΑΙ ΣΟΣΙΑΛΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΛΕΩΝΙΔΑ ΑΚΡΑΙΟ ΚΑΚΟ ΦΑΣΙΣΤΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗ

Λέξεις Κλειδιά

Μάρτιος 2024

ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο


    Σε κίνδυνο ο περίφημος όρμος Βοιών (Ελαφόνησος)

    dark skywalker
    dark skywalker


    Αριθμός μηνυμάτων : 584
    Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2015
    Τόπος : ΕΛΛΑΣ

    Σε κίνδυνο ο περίφημος όρμος Βοιών (Ελαφόνησος) Empty Σε κίνδυνο ο περίφημος όρμος Βοιών (Ελαφόνησος)

    Δημοσίευση από dark skywalker Τρι Δεκ 15, 2015 9:46 pm

    Σε κίνδυνο ο περίφημος όρμος Βοιών (Ελαφόνησος) Egsep0
    Ο όρμος Βοιών βρίσκεται στο πρώτο πόδι της Πελοποννήσου, στον νομό Λακωνίας.

    Πρόκειται για μια περιοχή μοναδικού φυσικού κάλλους, προστατευμένη ως Natura για ένα κομμάτι της, λόγω των υποθαλάσσιων λιβαδιών της ποσειδωνίας που βρίσκονται σε αφθονία στην περιοχή.

    Στον ίδιο όρμο βρίσκεται η Ελαφόνησος και πολύ κοντά η νησίδα Παυλοπέτρι, με τη μοναδική στο είδος της παγκοσμίως υποβρύχια πόλη, που έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον επιστημόνων απ’ το εξωτερικό και χιλιάδων επισκεπτών.
    Στην ίδια περιοχή ωστόσο, τα τελευταία δέκα χρόνια, καταπλέουν τάνκερ, τα οποία επίσημα «δένουν» για μέρες με δικαιολογία την αλλαγή πληρωμάτων, ανεπίσημα και όπως έχει αποδειχθεί από μαρτυρίες, αλλά και από βίντεο, για τη διενέργεια εργασιών συντήρησης, κυρίως στον πυθμένα τους, πράγμα που απαγορεύεται απ’ το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.

    Σύλλογοι, κάτοικοι και τοπική αυτοδιοίκηση αντιδρούν στο να μεταμορφωθεί η περιοχή τους σε Πέραμα ή Ελευσίνα και καταγγέλλουν την υποβάθμιση του όρμου, μιλώντας για περιβαλλοντικό έγκλημα που βρίσκεται σε εξέλιξη.
    Ολα τα ενδιαφερόμενα μέρη αυτή τη στιγμή αναμένουν με αγωνία το σχέδιο του νέου Κανονισμού Λιμένα που αναμένεται να εκπονηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας. Περιφέρεια Αττικής και Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν ήδη ταχθεί με το μέρος της πλειοψηφίας των κατοίκων που αντιδρούν.

    Από την άλλη πλευρά, τάσσονται οικονομικά συμφέροντα με εφοπλιστικό άρωμα, που ξεκινούν απ’ τους λαντσέρηδες της περιοχής, οι οποίοι τροφοδοτούν τα εν λόγω σκάφη, και φτάνουν έως τα ναυτιλιακά γραφεία της Ακτής Μιαούλη.
    «Περιμένουμε τον νέο κανονισμό λιμένα, καθώς δεν έχει διευκρινιστεί η κατάσταση», δηλώνει η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας Ντία Τζανετέα. Τη ρωτάμε για τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε στον όρμο το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών.
    «Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν δημόσια σε λίγες μέρες. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δεν έχει διαπιστωθεί ρύπανση και τα βαρέα μέταλλα που ανιχνεύθηκαν σε ιζήματα στον πυθμένα είναι χαμηλής περιεκτικότητας.

    »Ωστόσο, όντως υπάρχει πρόβλημα με τα λιβάδια της ποσειδωνίας, όπου η έρευνα αναφέρει πως υπάρχουν κατακερματισμένες δομές των λιβαδιών με απουσία απ’ τον πυθμένα σε βάθος 12-14 μέτρα και παρουσία αλλόχθονων ειδών σε βάθος 28 μέτρων και ειδικότερα του Caluerpa Taxifolia, ενός τοξικού φυκιού το οποίο συναντάται κατά βάση στον Ινδικό και στον Ειρηνικό ωκεανό», αναφέρει η κ. Τζανετέα.
    Ωστόσο, δεν υπάρχει μόνο η έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ για να επιβεβαιώσει το γεγονός πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.

    Πριν από λίγο καιρό οι ακτές της περιοχής γέμισαν από έναν περίεργο άσπρο αφρό, τον οποίο οι κάτοικοι ονόμασαν «σαντιγί».

    Δείγματα απ’ αυτό το μείγμα εστάλησαν σε διάφορους φορείς, προκειμένου να αποσαφηνιστεί η προέλευσή του.

    Τα αποτελέσματα των ελέγχων παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση τοπικών συλλόγων και φορέων το προηγούμενο Σάββατο.

    Η περίφημη «σαντιγί» ήταν πετρελαιοειδή και κολοβακτηρίδια, όπως αποφάνθηκαν οι αναλύσεις απ’ τη «Σύγχρονη Αναλυτική», ένα από τα πλέον εξειδικευμένα εργαστήρια στον ελληνικό χώρο (http://www.modernanalytics.gr/), το οποίο εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

    Επίσης, μέσω βίντεο που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση, κατέστη σαφές ότι ο «αφρός» ερχόταν από τη θάλασσα με τον νοτιά που έπνεε τη μέρα εκείνη και δεν τον «κατέβασε» η λίμνη, όπως υποστηρίχθηκε από κάποιους.

    Για θειικές ενώσεις έκαναν λόγο οι αντίστοιχες αναλύσεις του εργαστηρίου του Ελους Λακωνίας, κατόπιν δείγματος που απέστειλε ο Δήμος Μονεμβασίας.

    Τέλος, απ’ την πλευρά του το ΕΛΚΕΘΕ εντόπισε υψηλές ποσότητες αμμωνιακών αλάτων, χωρίς ωστόσο να μπορεί να πει κάτι περισσότερο, λόγω μικρής ποσότητας δείγματος και κακής συντήρησής του.

    Παρ’ όλα αυτά, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη ουσία δεν προέρχεται από αστικά λύματα.

    Η θέση του Θ. Δρίτσα, υπουργού Ναυτιλίας

    «Βρισκόμαστε σε μια ευρύτατη διαδικασία διαλόγου για το θέμα, όπου αναμένουμε τις τοποθετήσεις των φορέων, να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία, ώστε να καταλήξουμε κάπου», μας είπε ο κ. υπουργός και συνέχισε:

    «Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επιτραπεί ο οποιοσδήποτε καθαρισμός πλοίου στην περιοχή, καθώς οι μελέτες αλλά και οι εισηγήσεις που έχουν γίνει και απ’ το υπουργείο Πολιτισμού είναι σαφείς. Τελική απόφαση δεν έχουμε λάβει ακόμα.

    »Ωστόσο, ή θα έχουμε πλήρη απαγόρευση χρήσης του όρμου ή θα γίνει εξαιρετικά περιορισμένη χρήση με αυστηρότατους κανόνες και προαπαιτούμενα. Αλλά, όπως σας είπα, η τελική απόφαση θα δρομολογηθεί μετά από συζητήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στο αμέσως επόμενο διάστημα και αφού ληφθούν υπόψιν όλες οι εισηγήσεις».
    Παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως το «παράθυρο» που αφήνει ο κ. υπουργός, σε περίπτωση που προτιμηθεί η λύση της «εξαιρετικά περιορισμένης χρήσης» θα προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς οι κάτοικοι δεν θεωρούν ότι μπορεί να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος στα πλοία που βρίσκουν καταφύγιο στον όρμο.

    Δεν είναι λίγες εξάλλου οι φωνές στα Βάτικα οι οποίες έχουν κατηγορήσει το Λιμεναρχείο της περιοχής για ελλιπέστατο έλεγχο των σκαφών στον όρμο.

    Ο Φώτης Κοντραφούρης είναι ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού στα Βάτικα. Απ’ τις εκπομπές του έχει καταφερθεί πολλές φορές εναντίον της κατάστασης στον όρμο.

    Οι λαντσέρηδες έχουν καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του και ζητούν 175.000 ευρώ αποζημίωση. «Εμείς δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα στον όρμο. Από τότε που έγινε το μεγάλο ξενοδοχείο στην Πύλο (σ.σ. εννοεί το Costa Navarino) έδιωξαν τα τάνκερ από εκεί και τα έφεραν εδώ.

    Εχουν απαγορεύσει το ψάρεμα στις τράτες, και καλά για την προστασία του κόλπου, αλλά δεν τους πειράζει για τα τάνκερ», λέει...
    Στη χρήση του όρμου απ’ τα τάνκερ έχει αντιταχθεί και το υπουργείο Πολιτισμού, μέσω αρνητικής εισήγησης της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων, στην ευθύνη της οποίας ανήκει το Παυλοπέτρι. Από κοντά και όλοι οι δήμαρχοι της περιοχής. Το ερώτημα είναι αν η πολιτεία θα αντέξει στις πιέσεις και αν θα αποφασίσει να καθαρίσει μια και καλή τον όρμο.
    Το Δίκτυο Περιβαλλοντικής και Πολιτιστικής Προστασίας της Λακωνίας δηλώνει:
    «Αξιότιμε Υπουργέ Ναυτιλίας, κ. Θοδωρή Δρίτσα,

    Ο όρμος των Βατίκων, μια θάλασσα που περικλείεται από ζώνη Natura και γειτνιάζει με τον παγκοσμίου σπουδαιότητας αρχαιολογικό χώρο του Παυλοπετρίου, ΠΕΘΑΙΝΕΙ. Έχει καταντήσει ένας «σκουπιδότοπος», ένα κακέκτυπο του Περάματος και της Ελευσίνας. Κι αυτό λόγω της αγκυροβολίας των φορτηγών πλοίων στην περιοχή, αλλά και των παράνομων εργασιών που διενεργούνται (εργασίες που κανονικά θα έπρεπε να γίνονται σε Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες και από τις οποίες το ελληνικό κράτος έχει τεράστια διαφυγόντα κέρδη).

    Οι ρυπάνσεις από πετρελαιοειδή στις παγκοσμίως γνωστές παραλίες της Ελαφονήσου, των Κυθήρων και των Βατίκων είναι συχνότατες και δεν μπορούν πια να κρυφτούν «κάτω από το χαλί». Κάποιοι ήδη μιλούν για τις «Σκουριές του Νότου». Κι έχουν απόλυτο δίκιο. …

    Kι εσείς, μετά την απόρριψη από όλους τους διαβουλευόμενους του προηγούμενου Ειδικού Κανονισμού Λιμένος, που προέβλεπε «φόρα παρτίδα» υφαλοκαθαθαρισμούς και καθαρισμούς προπελών στον όρμο των Βατίκων, προτίθεστε τώρα, όπως μαθαίνουμε, να φέρετε νέο ΕΚΛ, λίγο πιο “light” ίσως, ενώ υπηρεσιακοί υπάλληλοι του Υπουργείου σας, διαδίδουν ότι «δεν μπορεί να μην υπάρχει αγκυροβολία φορτηγών πλοίων στα Βάτικα» γιατί «έχουμε δεσμεύσεις και υποχρεώσεις»…

    Κύριε Υπουργέ, απέναντι σε ΠΟΙΟΥΣ είναι αυτές οι «δεσμεύσεις» και οι «υποχρεώσεις»; …Όταν σύσσωμη η τοπική κοινωνία, οι
    σύλλογοι και φορείς της περιοχής, οι δήμοι Μονεμβασίας, Κυθήρων και Ελαφονήσου, τα Περιφερειακά Συμβούλια Πελοποννήσου και Αττικής, αλλά και το Υπουργείο Πολιτισμού (μέσω της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων) σας έχει ζητήσει μετ’ επιτάσεως την απαγόρευση της αγκυροβολίας εντός του όρμου των Βατίκων για οποιονδήποτε λόγο;

    Κύριε Υπουργέ, ΓΙΑΤΙ τα συμφέροντα των ολίγων (εφοπλιστών και πρακτόρων) επικρατούν ΚΑΙ της νομιμότητας ΚΑΙ της βούλησης των τοπικών κοινωνιών; Γιατί απαξιώνονται οι επενδύσεις εκατοντάδων Βατικιωτών, Κυθηρίων και Ελαφονησιωτών στον τουρισμό;

    Διότι, ποιος πηγαίνει σ’ έναν τόπο που η μόνιμη θέα είναι φορτηγά πλοία; Ποιος τουρίστας μπαίνει να κολυμπήσει σε μια τέτοια θάλασσα, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι «τα νερά πάντως είναι καθαρά»;

    Κύριε Υπουργέ, γνωρίζετε ότι και η κοινοτική και η εθνική νομοθεσία ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ την αγκυροβολία σε περιοχές με λιβάδια Ποσειδωνίας, γιατί είναι αυτά που ΔΙΝΟΥΝ ΖΩΗ στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Μεσογείου.

    Γιατί, λοιπόν, υπάρχει αυτή η «ελαστικότητα» και η μη εφαρμογή των νόμων στον όρμο των Βατίκων; Γιατί, ενώ έχει απαγορευθεί το ψάρεμα με τράτα ΑΚΡΙΒΩΣ για την προστασία της Ποσειδωνίας, αφήνετε να αγκυροβολούν ΤΑΝΚΕΡΣ, με αποτέλεσμα να έχουν καταστρέψει ΟΛΑ τα λιβάδια Ποσειδωνίας σε βάθη μεγαλύτερα των 10 - 14 μέτρων, όπως καταδεικνύει πρόσφατη μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ;

    Όταν φυσιολογικά τα λιβάδια Ποσειδωνίας εκτείνονται μέχρι τα βάθη των 40 μέτρων; Δεν είναι αυτό ένας ΑΠΟΛΥΤΟΣ
    ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ; Είστε ενήμερος για το γεγονός ότι ήδη έχει κάνει την εμφάνισή του στην περιοχή –ΚΙ ΑΥΤΟ λόγω της αγκυροβολίας των φορτηγών πλοίων, όπως σημειώνει η εν λόγω μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ- το γνωστό τοξικό «φύκος – δολοφόνος», η Caulerpa Taxifolia;

    Eίστε ενήμερος για το ότι στον πυθμένα του όρμου Βατίκων ανιχνεύονται ΗΔΗ βαρέα μέταλλα όπως αρσενικό και νικέλιο, αν και «όχι επί του παρόντος σε ανησυχητικές τιμές», όπως σημειώνει το ΕΛΚΕΘΕ; Τι θα γίνει σε 5 χρόνια κ. Υπουργέ, αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση;

    Κύριε Υπουργέ, είστε ενήμερος για το ότι προσφάτως ο υποθαλάσσιος αρχαιολογικός χώρος του Παυλοπετρίου, της «αρχαιότερης βυθισμένης Πολιτείας στον κόσμο», εντάχθηκε στα «50 Απειλούμενα Μνημεία του Πλανήτη» για την τριετία 2016-18, από το Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Μνημείων (World Monuments Fund), λόγω ΑΚΡΙΒΩΣ της αγκυροβολίας των φορτηγών πλοίων στον όρμο Βατίκων και της ρύπανσης απ’ αυτά;

    …Σκοπεύετε να σεβαστείτε την απόφαση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων που από τον Μάιο σας έλεγε: «Η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων δεν συναινεί στην ύπαρξη αγκυροβολίου στον όρμο Νεάπολης, καθώς και στη στάθμευση των πλοίων (ακόμα και ολιγόωρη) στη θαλάσσια περιοχή του όρμου Νεάπολης, καθώς αυτή υποβαθμίζει το περιβάλλον του ενάλιου αρχαιολογικού χώρου του Παυλοπετρίου, όταν μάλιστα έχει ξεκινήσει πρόγραμμα για την ανάδειξή του»;

    …Θα έρθετε σε σύγκρουση με το Υπουργείο Πολιτισμού, κ. Δρίτσα; Θα απαντήσετε, ίσως, ότι η αγκυροβολία των πλοίων στον όρμο των Βατίκων είναι αναγκαία, για την ασφάλειά τους κατά τον διάπλου του Μαλέα, αλλά και για τον ανεφοδιασμό τους και τις αλλαγές πληρωμάτων.

    Όμως, κ. Υπουργέ, όσον αφορά τους ανεφοδιασμούς και τις αλλαγές πληρωμάτων, γιατί δεν τις κάνουν τα καράβια στο λιμάνι της Καλαμάτας όπου υπάρχουν όλες οι υποδομές, αλλά και Υπηρεσίες Ελέγχου; Γιατί, έστω, δεν γίνονται εν πλω, χωρίς αγκυροβόληση των πλοίων, όπως γίνεται στα στενά της Μάγχης, του Καλαί, στο Σουέζ, κτλ;

    Όσον δε αφορά την «ασφάλεια των πλοίων, λόγω καιρού», ως Υπουργός Ναυτιλίας οφείλετε να γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο ως επιχείρημα ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ. Διότι οι κακές καιρικές συνθήκες που κάποιες φορές επικρατούν στην περιοχή, δεν είναι δυνατόν, βεβαίως, να επηρεάσουν πλοία των οποίων η κλάση επιτρέπει να διαπλέουν Ωκεανούς…

    Αυτό δεν είναι παρά ένα πρόσχημα, κ. Υπουργέ, για να αγκυροβολούν στην περιοχή και να κάνουν ό,τι κάνουν. Και είστε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΟΣ για αυτά που κάνουν. Μέχρι και video δημοσίευσε προσφάτως η εφημερίδα «ΑΥΓΗ», το οποίο εμφανίζει παράνομες εργασίες στον όρμο των Βατίκων, οι οποίες μάλιστα χρειάζονται ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ακόμα και σε Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες…

    ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ, κ. ΥΠΟΥΡΓΕ. Και μην ξεχνάτε ότι εκλεγήκατε και ως κυβέρνηση με αυτό το σύνθημα: καταπολέμηση της διαπλοκής, της διαφθοράς και του λαθρεμπορίου. Πού είναι η εφαρμογή της δέσμευσης αυτής στα Βάτικα, κ. Υπουργέ;

    Κύριε Υπουργέ Ναυτιλίας: αποφασίστε ποιον δρόμο θα ακολουθήσετε: τον δρόμο του σεβασμού της βούλησης της τοπικής κοινωνίας, του Περιβάλλοντος και του Πολιτισμού ή τον δρόμο των «δεσμεύσεων» και των «υποχρεώσεων» των «υπηρεσιακών» σας παραγόντων, τον δρόμο της εξυπηρέτησης των παράνομων συμφερόντων των Ολίγων, τον δρόμο της καταστρατήγησης των νόμων και της καταστροφής των Βατίκων.

    ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ. Εμείς λέμε ΟΧΙ στην αγκυροβολία στον όρμο των Βατίκων για ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ.
    ΠΗΓΗ ΕΦΣΥΝ

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Πεμ Μαρ 28, 2024 11:22 am